Mændenes Hjem på Lille Istedgade driver forskellige social- og sundhedsfaglige tilbud på Vesterbro i København. Dagligt er Mændenes Hjem i kontakt med 500-700 forskellige borgere, der lever i en udsat livssituation, ofte berørt af stofafhængighed, hjemløshed og psykiske udfordringer. Alene i Lille Istedgade har vi et kontaktsted, tre forskellige botilbud med i alt 48 beboere, en sygeplejeklinik, samt vores kantine.
Hvis du kan lide at have mange forskelligartede opgaver i et meningsfuldt arbejdsfællesskab med kolleger og brugere af Mændenes Hjem på Lille Istedgade i København, så læs endelig med her.
Som pedel på Mændenes Hjem spiller du en central rolle i at sikre både den praktiske og sociale drift af stedet. Udover dine ansvarsområder i forhold til vedligeholdelse/renhold af bygningen og daglige rutiner, arbejder du også tæt med husets brugere, som har socialt frikort. Dette gør dig til en vigtig del af Mændenes Hjems vision om at opbygge relationer til udsatte borgere i samfundet.
Du vil stå for driftsopgaver med bl.a. småreparationer, rengøring og vedligeholdelse af lokaler og ikke mindst værelser i boenheden som skal rengøres når ny borger skal flytte ind på Mændenes Hjem.
Du skal kunne lide at passe vores udearealer og påtage dig ansvaret for, at matriklen ser pæn ud.
Som pedel i Mændenes Hjem vil du også afholde ansvaret for sociale frikortsopgaver og brugeraktivering. Det består i at:
- Koordinere og tildele ad-hoc opgaver samt andre faste opgaver til brugerne af Mændenes Hjem.
- Motivere og aktivere brugerne i at deltage i arbejdsopgaver, med særlig fokus på at opbygge tillidsfulde relationer.
- Sikre at alle brugere der deltager i frikortsarbejde får meningens fulde opgaver, og at de er tilpasset deres personlige formåen og ønsker.
- Du vil yderligere være ansvarlig for det ugentlige budget omkring frikortsarbejde.
Om dig:
- Du har en håndværksmæssig baggrund eller er en dygtig ”handyman” og kan udføre håndværksmæssige opgaver og deltage i vedligeholdelsen af vores 6-etagers hus og udendørs faciliteter.
- Du er hjælpsom, løsningsorienteret, kan prioritere og strukturere samt evner at styre de mange forskelligartede opgaver, som hverdagen på Mændenes Hjem byder på. Det kræver, at du er fleksibel og omstillingsparat, og at du har mod på at prøve mange nye opgaver.
- Du har måske erfaring fra arbejde på udsatteområdet, men det er ikke et krav.
- Du har en god fysik og er mentalt stærk.
- Du er flydende i dansk i tale og skrift.
- Du er rummelig og tolerant og kan bevare roen og overblikket i pressede situationer.
- Du er fleksibel, serviceminded og har lyst til at arbejde tværfagligt med resten af husets personale til gavn for vores beboere og husets øvrige gæster.
Derudover har Mændenes Hjem en bil, som du skal kunne betjene, så et kørekort er derfor et krav.
Løn og arbejdstid:
Vi tilbyder en stilling på 30 timer om ugen inden for tidsrummet 7.00 – 14.00 i et fast rul på alle hverdage. Løn og arbejdstider er fastsat efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist:
Søndag d. 15. december 2024. Samtaler vil blive afholdt i uge 2 i 2025.
Tiltrædelse:
1. februar 2025 eller snarest derefter.
Eventuelle spørgsmål kan rettes til Souschef, Sille Bruun Christiansen på Tlf.: 22 69 29 17 mellem kl. 11-15 i hverdagene eller pr. mail sbc@maendeneshjem.dk.
Send ansøgningen med titlen “Pedel til Mændenes Hjem” i emnefeltet til: ansoegning@maendeneshjem.dk.