Vi søger nye kolleger til stofindtagelsesrummene med sundhedsfaglig baggrund (sygeplejersker, social- og sundhedsassistenter eller ambulancereddere) snarest eller senest 1. november 2022.
Stofindtagelsesrummene arbejder skadereducerende blandt nogle af landets mest udsatte mennesker og lægger dagligt hus til omkring 800 stofindtag. Målgruppen er særligt udsatte, ofte hjemløse, stofbrugere, der kommer til stofindtagelsesrummene for at indtage deres stoffer i trygge rammer.
Brugerne har udsatte liv og lever med afhængighed, hjemløshed, psykisk og fysisk sygdom og mange andre svære livsvilkår. Det kan give et højt konfliktniveau og en meget uforudsigelig og til tider kaotisk dagligdag.
Vi er en spændende arbejdsplads, der gør en reel forskel i menneskers liv. Her er varme relationer, et stærkt sammenhold samt stor fleksibilitet, rummelighed og vilje til udvikling. Som medarbejder er det din fornemmeste opgave at sikre det bedste tilbud til brugerne. Stofindtagelsesrummene skal tilbyde stofindtag i sikre rammer og være et rart og trygt sted at være.
Medarbejdergruppen er en blanding af sundheds- og socialfaglige medarbejdere. Som ansat i et stofindtagelsesrum består en stor del af opgaven i relationsarbejde; støtte brugerne i at bruge huset på en god måde, støtte brugerne i deres kontakt med det omkringliggende samfund samt optimere brugernes egenomsorg. I forhold til den akutte behandling af overdosissituationer har alle medarbejdere en opgave, men de sundhedsfaglige har en specifik opgave.
Vi kan tilbyde:
- En spændende arbejdsplads med en gruppe dygtige og dedikerede kollegaer
- Oplæring, faglig sparring, supervision og tema-/mødedage
- Tæt samarbejde, vidensdeling og sparring i et engageret tværfagligt miljø
- Et arbejde hvor du kan være med til at gøre en forskel til gavn for nogle de mest udsatte mennesker i Danmark
Vi forventer, at du:
- Har en relevant faglig uddannelse
- Gerne har erfaring med udsatteområdet
- Er etisk velfunderet i det sundhedsfaglige og det pædagogiske arbejde
- Interesserer dig for psykiatri og konflikthåndtering
- Har interesse i og synes at det giver mening at arbejde ud fra en skadesreducerende tilgang
- Er rummelig og kan navigere i et ofte hektisk miljø
- Er nysgerrig og interesseret i målgruppen og optaget af deres sociale og sundhedsfaglige problemstillinger
- Er god til at kommunikere
- Har mod på en anderledes arbejdsplads
- Har overskud og humor
Stillingerne:
Timetal: 32 timer om ugen.
Arbejdstiden:
Du kommer til at arbejde i nattevagter hver anden uge (lige uger) i tidsrummet mellem kl. 23.00-07.30.
Tiltrædelse:
Snarest eller senest d. 1. november 2022.
Løn:
Efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfrist den 23. september 2022 kl. 12.
Ansøgning sendes pr. mail til:
Daglig leder Ellen-Margrethe Lihn eml@maendeneshjem.dk
Ansættelsessamtaler:
Afholdes i uge 39.
Yderligere information samt stillings- og funktionsbeskrivelse kan rekvireres hos:
Afdelingsleder Rasmus Koberg Christiansen, mobil 20 31 50 72 eller daglig leder Ellen-Margrethe Lihn, mobil 22 69 29 68.