Vil du være med til at styrke vores økonomiske processer og sørge for, at pengene bliver brugt bedst muligt og til størst mulig gavn for nogle af landets mest udsatte borgere?

Så er du måske vores nye controller/økonomikonsulent i Mændenes Hjems økonomiafdeling.

Hos os får du et meningsfuldt job, hvor du med din økonomifaglige baggrund er med til at sikre gode rammer for husets daglige arbejde, og hvor du bliver en del af en organisation, hvis klare målsætning er at skabe et værdigt liv for dem, der har mindst.

Mændenes Hjem har en økonomi på samlet set ca. 120 mio. kr. Vi søger en controller/økonom, som vil indgå i en afdeling med andre dygtige og engagerede medarbejdere og sammen bidrage til og tage ansvar for, at pengene bliver anvendt bedst muligt til gavn for brugerne af Mændenes Hjem tilbud. Det er en lille og dygtig afdeling, som har fokus på at støtte hinanden og med et fælles mål om at levere en sikker styring af økonomien, der giver det bedst mulige grundlag at drive tilbud til hjemløse på.

Opgaverne spænder vidt og derfor lægger vi også vægt på at koordinere opgaver på tværs, samt hjælpe og supplere hinanden med de forskellige kompetencer, der er til stede i afdelingen.

Vi har brug for en ny kollega, som brænder for at holde styr på tallene, og som har en bred kompetence inden for økonomi og regnskabsmæssig controlling.

Af primære opgaver kan nævnes:

  • Årsafslutning af de to fonde, der udgør Mændenes Hjem
  • Månedsregnskaber og afstemninger
  • Projektregnskaber og opfølgning
  • Løbende udarbejdelse af prognoser og samarbejde om styring af økonomien
  • Faglig sparring med kolleger, der håndterer bogføring og løn

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som fx cand.merc.aud. eller lignende, men du kan også have en bachelor i økonomi, regnskab eller andet beslægtet felt. Det vigtige er, at du brænder for at få tingene til at stemme og ikke er bange for at gribe de opgaver, det kalder på. Vores økonomistyring foregår i Visma, og har du kendskab til det eller andre ERP-systemer er det en fordel.

Løn- og ansættelsesvilkår
Vi lægger stor vægt på, at fritid og arbejde skal hænge sammen. Fleksibilitet er et nøgleord og vi er mere interesserede i at finde den rette kandidat end et bestemt timetal. Arbejdstiden kan derfor være alt mellem 20 og 37 timer, afhængig af dine ønsker. Løn- og ansættelsesvilkår er efter erfaring og kvalifikationer og følger gældende overenskomst.

Yderligere information
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Økonomi- og Administrationschef Martin Baunsgaard Schreiber på tlf. 20692489 eller mail ms@maendeneshjem.dk.

Søg via mail senest onsdag den 11. december 2024
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 51 med henblik på ansættelse snarest muligt.

Ansøgningen skal sendes til mail: ansoegning@maendeneshjem.dk med markering ”Controller”.

Om Mændenes Hjem:

Mændenes Hjem er en selvejende institution, der med sine fem lokationer er stærkt forankret i hjertet af Vesterbro. Her har vi bedrevet socialt arbejde på Vesterbro i mere end 100 år og vi tilbyder en lang række social- og sundhedsfaglige ydelser til mennesker, som er hjemløse, stofbrugere eller på anden måde udsatte. Dette inkluderer en bred vifte af tilbud, bl.a. et herberg, en boenhed og et bofællesskab, et kontaktsted, en kantine, en café, et beskæftigelsesprojekt, to stofindtagelsesrum, en natcafé for kvinder, to sundhedsklinikker og et beskæftigelsesprojekt, der inkluderer en genbrugsbutik.

Vores arbejdsplads er kendetegnet ved en medarbejdergruppe, der brænder for deres fag og for målgruppen.

Læs mere om Mændenes Hjem her på vores hjemmeside.